בכל הנוגע לשמירה על סביבה נוחה ויצרנית בבנייני מגורים ומשרדים או לצורך הבטחתו של תהליך ייצור חלק, בולט מרכיב חיוני אחד – מפוח האוויר התעשייתי. כל סוגי מפוחי אוויר לתעשיה הן מכונות יוצאות דופן שממלאות תפקיד מכריע בהזרמת אוויר קריר, פיזור טמפרטורה שווה ומסייעת ביישומים תעשייתיים שונים. יש כמה פונקציות לסוגי המפחים השונים ובהתאם לכך קיימים גם יישומים נקודתיים שלהם.

פונקציות של מפוח אוויר:

כל סוגי מפוחי אוויר לתעשיה משרתים מספר רב של מטרות בתהליכי הייצור השונים. הם מצטיינים בתפקודם כמכונות קירור, הובלת חלקיקי אוויר עמוסים בשמן, עשן ואבק מייצור לתחנות סינון, ומקלים על הובלת חומרים בתוך מערכות ייצור. מעבר לכך מכונות אלו תורמות לאוורור כללי במפעלים תעשייתיים, ומציעות אמצעי אמין להובלת גז וחומרים ממקום אחד למקום אחר.

סוגי מפוחי אוויר תעשייתיים:

יש מגוון סוגים של מפוחי אוויר לתעשייה, כל אחד מהם מותאם לדרישות ולפרמטרים ספציפיים. בואו נסתכל מקרוב על כמה סוגים נפוצים שבהם חברת טכנו פרויקטים מתמחה:

1. מפוחים תעשייתיים מסדרת K:

מפוחי אוויר לתעשיה מסדרת K מתוכננים לעמוד בתנאי עבודה מאתגרים ובהפעלה רציפה. מפוחים אלה כוללים להבי בוסטר ישרים או אחוריים ומצוידים במנועים הממוקמים מחוץ לזרימת האוויר, המונעים על ידי מערכות הנעה ישירה או רצועות. הם נמצאים בשימוש נרחב לשינוע פניאומטי, טיפול באוויר רווי בשמן ועשן ועבודה עם חומרים שוחקים.

2. מפוחים תעשייתיים מסדרת BCS:

מפוחי אוויר לתעשייה מסדרת BCS מיועדים לתעשיות קלות, בעיקר לאוורור כללי, הובלת חומרים בעלי מסה נמוכה ופינוי עשן חירום. הם בנויים עם כניסת אוויר אחת ולהבים ישרים או קמורים לאחור. בדומה לסדרת K, המנועים של מפוחי BCS ממוקמים מחוץ לזרם וניתן להניע אותם באמצעות מערכות הנעה ישירה או רצועה.

3. מפוחים בתעשייה הכימית והפרמצבטית:

בתעשיות הכימיות והפרמצבטיות, המפוחים נבחרים בקפידה על פי סוג הגז או החומר שהם צריכים לטפל בהם ובהתאם למבנה המפוח הרצוי. עבור תעשיות העוסקות בחומרים אורגניים נפיצים, מפוחים עם הגנה נגד פיצוץ/ניצוץ הם חיוניים, הם עומדים בדרך כלל בתקני אבק נפץ של אזור 22. חומרי בנייה למפוחים יכולים לנוע בין PVC, פוליפרופילן ופיברגלס לברזל או FLBM, בהתאם ליישום.

4. מפוחים לאוורור כללי:

באוורור אזורים בתוך מפעלים, עדיפים מפוחי אוויר לתעשייה בעלי זרימת אוויר גבוהה נגד לחצי עבודה נמוכים ורמות רעש מינימליות. מפוחים אלה משתמשים לרוב בלהבי מאיץ קמורים, בתצורת כניסת אוויר יחידה או כפולה ללא מסננים. הם אידיאליים לאוורור אזורים נקיים מחלקיקים ואדי שמן.

למפוחי אוויר תעשייתיים יש תפקיד מכריע בשמירה על תנאים אופטימליים להגדרות שונות. על ידי הבנת הפונקציות והסוגים של מפוחי אוויר תעשייתיים, אנו יכולים להעריך את יכולתם בהשגת קירור, אוורור ושינוע חומרים יעילים.

אם אתם זקוקים לכל מיני סוגי מפוחי אוויר לתעשיה דברו עם המומחים המנוסים שלנו בחברת טכנו פרויקטים שיתפרו פתרון מדויק לצרכיכם הייחודיים.

דילוג לתוכן