התקנת משאבות מים

התקנת משאבות מים איכותיות

משאבות מים הן חלק בלתי נפרד מהתשתיות של מוסדות, מבני תעשייה של מפעלים, בנייני מגורים משותפים ועוד. התקנת משאבות מים איכותיות על-ידי מומחים אשר פועלות באופן תקין, מאפשרות לכל דיירי או עובדי המבנה ליהנות מאספקת מים רציפה ומלחץ מים המותאם לצורכיהם.

קיימים סוגים שונים של משאבות מים: משאבות סירקולציה משאבות טבולות, ומשאבות השקיה. כל סוג של משאבה פועל בצורה שונה אבל באופן כללי, ניתן לחלק אותם לשלוש קטגוריות עיקריות: משאבות טבולות. משאבות לשאיבה עצמית, ומשאבות צנטריפוגליות.

סוגי משאבות מים

התלות של כל סוגי משאבות המים הוא בהתאם לצורך. היישום ובעיקר איכות המים שמעוניינים לשאוב נקבעים על פי כמה פרמטרים כמו המרחק, הגובה שמעוניינים לשנע את המים, והכמות שזקוקים לה כדי לעבור מסגרת זמן מסוימת.

בחירת משאבות המים יכולה להיות בתכנון המכני שלהם ומיקומם בעת ההתקנת של המוצרים האלו.

התקנת משאבות מים

משאבות מים דינמיות

משאבות מים דינמיות ממוינות לסוגים שונים כמו מערכות צנטריפוגליות, צנטריפוגליות אנכיות, צנטריפוגליות אופקיות, טבולות ומים.

משאבות מים צנטריפוגליות

משאבות מים צנטריפוגליות הן נפוצות ברחבי העולם. התקנת משאבות מים והתחזוקה שלהן הן פשוטות. קיימות משאבות מים חזקות, יעילות וזולות יחסית לאחרות. משאבות צנטריפוגלית הן משאבות אשר ניתן לחבר אליהן צינורות מסוגים שונים, החל בצינורות להגברת לחץ מים לשימוש תעשייתי וביתי ושימושים אחרים אשר נחוצים באופן פרטי.

בתעשייה ניתן לחבר אליה צינורות שדרכן אפשר להעביר מים, שמן וחומרים שונים למיניהן. קיים עוד יתרון למשאבות הצנטריפוגליות מלבד זה שניתן לחבר אליהן אמצעים שונים, ניתן לסובב אותן בקלות רבה ובמהירויות רבות, כך הן יוצרת את הלחץ הנדרש ומאפשרות תנועה רדיאלית במהירויות גבוהות. כאשר הנוזל נמצא בפנים, הרי שמהירות הזרימה של הנוזל מוגברת בשל הלחץ שהמשאבות האלו יוצרות.

משאבות צנטריפוגליות אנכיות

המשאבות הצנטריפוגליות האנכיות נקראות גם משאבות באר. המשאבות האלה הן בעלות ציר ייעודי אשר מפריד את יחידת ההנעה לגוף המשאבה ליחידת ההנעה המותקנת מעל גוף המשאבה. גוף המשאבה נמצא בתוך פיר אשר מוצף בנוזל בעוד חלק מהציר ויחידת ההנעה ממוקמת מחוץ לנוזל השאיבה. במקרה זה לא קיים צורך במיכל מילוי.

משאבות צנטריפוגליות אופקיות

המשאבות הצנטריפוגליות האופקיות, הן משאבות שיחידת ההנעה וגוף המשאבה שלהן נמצאים על ציר אחד אופקי. הן ממוקמות בחדרי משאבות ובנקודות שההגעה אליהן לצורך תחזוקה והתקנה הן נגישות. המשאבה צריכה להיות מוצבת מתחת למאגר המים או עם מיכל ייעודי שמאפשר את תחילת תהליך השאיבה.

משאבות מים טבולות

משאבות מים טבולות נקראות גם משאבות ניקוז, ביוב וספיגה. משאבות אלה מיועדות בעיקר לשירותי בנייה, יישומים מקומיים, תעשייתיים, מסחריים, כפריים, עירוניים ומי גשמים. המטרה של המשאבות האלה היא להעביר מי גשם, מים תת קרקעיים, מים צבועים כימיקלים, מים מהצפה ועוד. היישומים של צינורות אלה במשאבות, כוללים בעיקר מאיצים שונים.

דילוג לתוכן