מפוח אוויר תעשייתי

מפוח אוויר תעשייתי

מפוח אוויר תעשייתי הוא מרכיב חיוני בכל מערכת קירור. הוא עוזר להזרים אוויר קריר ברחבי הבית, בבניין המגורים או בבניין המשרדים והוא מבטיח שהטמפרטורה מתפזרת באופן שווה

תפקידיו של מפוח אוויר

למפוח אוויר יש מגוון רחב של תפקידים בתהליכי היצור: קירור מכונות, שינוע של חלקיקי אוויר רווי שמן, עשן ואבק מתהליך ייצור אל תחנות סינון. שינוע חומר ממערכות היצור. כמו כן יצירת אוורור כללי של המפעל. בעזרת מפוח אוויר תעשייתי משתמשים באוויר כמדיום, אשר בעזרתו ניתן לשנע גז או חומר ממקום למקום בעזרת מפוחים תעשייתיים.

מפוח אוויר ממוין בהתאם לסוג התהליך שעליו לבצע על פי פרמטרים שונים, כגון: סוג הגז או החומר אותו יש לשנע, תכונותיו של החומר האם דביק, נפיץ או קורוזיבי – מְאַכֵּל. חומר הגורם לקילוף הדרגתי או לפירוק החומר על־ ידי פעולה כימית

מפוח אוויר תעשייתי

סוגי מפוחי אויר

מפוחים תעשייתיים מסדרת k

קיים מבחר של מפוחי אוויר תעשייתיים עבור מגוון רחב של תהליכי ייצור.

המבנה הכללי של מפוח האוויר כולל כפות מאיץ ישרות או אחוריות לכניסת אוויר בודדת. המנוע של המפוח מוצב מחוץ לזרימת האוויר, ומונע בהינע ישיר או הינע באמצעות רצועות. מפוח תעשייתי זה מותאם לתנאי עבודה קשים ולעבודה רציפה.

מבנה המפוח

מפוח האוויר עשוי ברזל או פלב"מ. חלקים שונים של המפוח מחוברים בריתוך רציף, ובנקודות עומס מסוימות מבוצעים חיזוקים לגוף המפוח ולמאיץ.

המפוח משמש למגוון רחב של תהליכי ייצור, כמו: שינוע פנאומטי, הולכת אוויר רווי שמן ועשן ועבודה עם חומרים שוחקים.

מפוחים תעשייתיים מסדרה bcs

מפוחים המשמשים לתעשייה הקלה לאוורור כללי, לשינוע של מסת חומר נמוכה, לפינוי עשן בשעת חירום. מפוחי אוויר המתוכננים לעבודה בספיקות גבוהות כנגד לחץ נמוך עד בינוני.

מפוח אוויר בנוי מכניסת אוויר בודדת וכפות מאיץ ישרות או קמורות לאחור. במפוחים מסדרה b המנוע מוצב מחוץ לזרימת הזורם. מפוח אוויר תעשייתי מסדרה b מונעים בהינע ישיר או בהינע באמצעות רצועות.

מפוחים לתעשייה הכימית ולתעשייה הפרמצבטית

סוג המפוח נבחר בהתאם לסוג הגז או החומר שאותו עליו להניע ומבנה חומר ממנו יהיה עשוי המפוח. בתעשיות שבהם יש צורך לשנע חומרים אורגנים נפיצים, יש לבחור במפוח מוגן פיצוץ/ניצוץ, במרבית המקרים התקן יהיה לאזור 22 – אבק נפיץ. מפוחים לתעשייה הכימית עשויים pvc , פוליפרופילן, פיברגלס או פלב"מ. במפוחים תעשייתיים מבנה המפוח עשוי ברזל או פלב"מ.

מפוחים לאוורור כללי

מפוח אוויר תעשייתי אשר נדרש לאוורר אזור במפעל, רצוי שיהיה מפוח שתכונותיו העיקריות הן ספיקת אוויר גבוהה כנגד לחצי עבודה נמוכים ורמת רעש נמוכה. בעזרת מפוח אוויר בעל כפות מאיץ קמורות לפנים, בכניסת אוויר בודדת או בכניסת אוויר כפולה ללא מסננים. ניתן לאורר אזורים שבהם האוויר נקי מחלקיקים ואדי שמן.

במקומות עבודה שבהם האוויר רווי בשמן, חלקיקים ועשן קיים צורך להוסיף למפוחים מערכות סינון רב שלביות שימנעו מהחלקיקים להגיע אל המאיץ.

דילוג לתוכן